دسته‌بندی نشده

استخر های پیش ساخته

استخر از پیش ساخته شده

استخر پیش ساخته

به منظور داشتن بازدهی بالا در کشاورزی نیاز به آب کافی است که در کنار خاک حاصل خیز بتواند بهترین محصولات را تولید کند. استفاده از استخر پیش ساخته برای کشاورزی در محل هایی که با مشکل آب روبه رو می باشند. شرایط خوبی را برای کشاورزان مهیا کرده است. تا به میزان کافی آب در اختیار داشته باشند. خرید هر یک از استخر های پیش ساخته که مناسب استفاده در زمین کشاورزی است. این امکان را ایجاد می‌کند که به راحتی زمین کشاورزی آبیاری شود و محصولات بهتری به دست آورد. از این رو مشکلات ناشی از نبود آن به راحتی حل می‌شود و مناطقی که با این مشکل روبه رو هستند نیز قادر به انجام کشاورزی می‌باشند. انتخاب مناسب ترین استخر پیش ساخته نیز بر حسب موقعیت و فضا انجام می‌شود. تا بتوان بازدهی بیشتری را به دست آورد.

استخر پیش ساخته  

مراحل اجرای استخر های پیش ساخته

برای ساخت مخازن و استخر های پیش ساخته در ابتدا کف سازی انجام می‌شود و به طوری که قبل از احداث مونتاژ سازه فلزی، دایره ای به شعاع و قطر مد نظر گچ ریزی می‌شود و بعد از لوله گذاری در کف و مرکز دایره انجام می‌شود. سپس مراحل بتن ریزی صورت می‌گیرد. بعد از آن پنل های فلزی (گالوانیزه) که به صورت قوس داده شده هستند و کنار یکدیگر قرار گرفته و پیچ مهره می‌شوند و نیز در نهایت دیواره های فلزی و کف مخزن با عایق ژئوممبران آب بندی می‌شوند.

قیمت استخر پیش ساخته

استخر موقت کشاورزی

در برخی از فصول سال برخی مناطق دچار کمبود آب می‌شود و پس از انجام کار خود و نیاز نداشتن به محصول مجدد با جمع آوری بدنه به محلی دیگر هدایت می شود. برای نگهداری از استخر های پیش ساخته نیز چنین ساختاری مناسب است و می توان به راحتی آن را در مکان های ایمن محافطت نمود تا در فصل مورد نیاز، استفاده شود و به راحتی نیاز کشاورزان را تامین کند.

موراد کاربرد استخر و مخازن پیش ساخته

قیمت استخر پیش ساخته پرورش ماهی

  1. احداث استخر های پرورش ماهی و آبزیان هزینه ساخت نسبت به روش های سنتی بسیار کمتر است، به دلیل شکل دایره ای حرکت آبزیان بیشتر است. سطح عایق داخلی صیقلی و صاف است و در پرورش متراکم بدن آبزیان دچار آسیب دیدگی  نمی‌شوند به دلیل استفاده از عایق های ژئوممبران جلبک و خزه در استخر ها رشد نمی‌کند و فضای بهداشتی بهتری ایجاد می‌شود.
  2. احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی
    -نصب سریع

    -قابلیت جابه حایی

    -قابل اجرا بر روی سطح زمین

    -هزینه کمتر نسبت به روش های سنتی

    -مثبت بودن فشار آب مناسب در مناطقی که برق ندارند مقاوم در برابر دمای 40 الی 80 درجه سانتی گراد

  3. احداث استخر های پساب و نگهداری مواد شیمیایی

مزایا استخر پیش ساخته

  • قابلیت جابه جایی
  • زمان ساخت کوتاه
  • لایه داخل مقاوم
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • قیمت بسیار مناسب
  • آسیب کمتر بدن ماهیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *