ژئوممبران

کاربرد ژئوممبران در صنایع مختلف

کاربرد ژئوممبران در صنایع

کاربرد ژئوممبران شامل زیرساخت مخازن، استخرهای تصفیه، استخرهای آبیاری، استخرهای مصنوعی، استخرهای خانگی، مناطقی که مواد زائد جامد در آنجا ذخیره می شوند، مناطقی که می توان زباله های پزشکی را جمع آوری کرد، سدها و استخرهای آب، ساختمان ها، تونل ها، متروهای زیرزمینی، استخرهای پرورش ماهی می شود.

کاربرد ژئوممبران در صنایع مختلف:

ژئوممبران ها غشاهای نفوذناپذیری هستند که از خارج شدن سیال جلوگیری می کنند و پایداری زمین را در پروژه ها، سیستم ها یا سازه های انسانی افزایش می دهند. آنها از مواد ژئوسنتتیک غیرقابل نفوذ ساخته شده اند و از ورقه های نازک و پیوسته از پلیمرها تشکیل شده اند. کاربردهای زیست محیطی، ژئوتکنیکی، هیدرولیک، حمل و نقل و توسعه خصوصی از کاربرد ژئوممبران است.

لاینرهای ژئوممبران با تشکیل یک سد غیرقابل نفوذ از نشت آلاینده ها یا ترکیبات خطرناک به محیط جلوگیری می کنند. در پروژه‌های استخراج، تصفیه فاضلاب و کانال‌سازی، ژئوممبران‌ها با سایر مواد ژئوسنتتیک ترکیب می‌شوند تا جریان سیال را تنظیم کرده و برای مهار ایمن نگه دارند. مهندسی ژئوتکنیک و سایر مشتریان صنعتی می توانند از آنها به روش های بی شماری استفاده کنند.

کاربرد ژئوممبران در صنایع

خواص ژئوممبران

خواص ژئوممبران که امکان استفاده از آن را در چندین صنعت فراهم می کند، ترکیبی از خواص فیزیکی، مکانیکی و استقامتی آن است، مانند ضخامت، شاخص جریان مذاب، استحکام کششی، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت شیمیایی، رفتار حرارتی و غیره.

کاربردهای ژئوممبران

1- کاربرد ژئوممبران برای آستر استخر

اکثر تصفیه خانه های فاضلاب برای جلوگیری از ورود آلاینده ها به زمین و آلودگی آب های زیرزمینی، لاینرهای ژئوممبران نصب می کنند. لاینرهای حوضچه از هدر رفتن آب در مخازن به دلیل نشت نیز جلوگیری می کنند. همچنین در کاربردهایی مانند پارک های تفریحی، کشاورزی، آبزی پروری، زمین های گلف و غیره برای جلوگیری از نشت آب استفاده می شود.

قیمت ژئو ممبران

2- کاربرد ژئوممبران برای استخراج

لاینر ژئوممبران مانعی برای جداسازی و مهمترین جزء در فرآیند لیچینگ پشته برای استخراج سنگ معدنی با عیار پایین است. ژئوممبران ها از آلودگی خاک و آب های زیرزمینی توسط محلول های شیمیایی مورد استفاده برای استخراج کم هزینه سنگ معدنی با عیار پایین جلوگیری می کنند.

کاربرد ژئوممبران در صنایع

3- کاربرد ژئوممبران برای مهار ثانویه

منطقه مهار ثانویه یک منطقه حفاظتی مهم در صورت نشت مواد شیمیایی است. از مخازن کوچک گرفته تا مزارع مخازن، پوشش های ژئوممبران برای جلوگیری از مهار ثانویه استفاده می شود. به دلیل مقاومت شیمیایی فوق العاده ای که دارند، به عنوان محافظت از نشت در مخازن نگهداری مواد شیمیایی نیز استفاده می شوند.

دانستن انواع مواد شیمیایی که با آنها سر و کار دارید قبل از انتخاب پوشش ژئوممبران برای جلوگیری از مهار ثانویه مهم است. در اینجا، مطالعه خواص مکانیکی و شیمیایی ژئوممبران برای انتخاب یکی که تمام الزامات را برآورده می کند، ضروری است.

قیمت ژئوممبران

4- کاربرد ژئوممبران برای لاینر کانال

ژئوممبران برای کنترل نشت آب از کانال ها استفاده می شود. همه ژئوممبران ها عموماً مواد ضد آب هستند. شما می توانید پس از بررسی کامل هزینه، تراوش مورد انتظار، دوام و سایر الزامات، یک ژئوممبران برای پوشش کانال خریداری کنید.

ژئو ممبران

5- کاربرد ژئوممبران برای مهار نفت و گاز

HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) دارای خواص مقاومت قوی در برابر اشعه ماوراء بنفش و دما، دوام و مقاومت شیمیایی بالا است. خواص مقاومت شیمیایی قوی، ژئوممبران HDPE را قادر می سازد تا اولین انتخاب برای محافظت در برابر آلودگی خاک و آب در اطراف پالایشگاه های نفت و گاز، انواع استخراج و غیره باشند.

قیمت ژئو ممبران

6- کاربرد ژئوممبران برای درپوش و درب

همچنین از ژئوممبران برای درپوش های دفن زباله برای جلوگیری از جریان سیال به داخل محل دفن زباله استفاده می شود که پس از پر شدن محل دفن، مایع زباله تولید می شود. کلاهک های ژئوممبران برای به دام انداختن گازهای تشکیل شده در حین تجزیه زباله های محل دفن به طور موثر طراحی شده اند.

برای خرید ژئو ممبران با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *